Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς

Η εικόνα ενός κύκλου επανέρχεται διαρκώς στις ταινίες των αδερφών Κοέν, ταυτιζόμενη με την έννοια του κενού και κατ’ επέκταση της άδειας από κάθε νόημα πράξης ή επιθυμίας των χαρακτήρων τους, οι οποίοι τις περισσότερες φορές φορτώνουν ένα στρογγυλό αντικείμενο (ένα χούλα χουπ, ένα νόμισμα ή ένα CD, μια μπάλα του μπόουλινγκ…) με αδικαιολόγητη σημασία, στήνοντας γύρω του ένα γαϊτανάκι παρεξηγήσεων που θα τους καταστρέψει.

Αυτό το μοτίβο δανείζεται και ο Γιάννης Οικονομίδης στην «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς», όπου μέσα στην τρύπα του τίτλου πέφτουν όλα τα ασυγκράτητα πάθη, τα οργανωμένα σχέδια και τα μεγαλόσχημα όνειρα της ελληνικής επαρχίας. Λίγο έξω από τη Λαμία, λοιπόν, όλα αυτά στριμώχνονται γύρω από την Όλγα και τον Μάνο. Σύζυγος του εργοστασιάρχη αλουμινίου Ηρακλή Σκυλογιάννη αυτή, πρώην λαϊκός τραγουδιστής και νυν ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου εκείνος, είναι ένα παράνομο ζευγάρι του οποίου η σχέση δεν αργεί να γίνει βούκινο στο μικρόκοσμό τους. Η Όλγα όμως είναι αποφασισμένη για το επόμενο βήμα κι έτσι εγκαταλείπει τον άντρα της, παίρνοντας μαζί της κι ένα εκατομμύριο ευρώ. Ο Μάνος, χωρίς να ξέρει για τα λεφτά, την κρύβει σε ένα απομονωμένο εξοχικό, αλλά ο Σκυλογιάννης έχει αποφασίσει να πάρει αιματηρή εκδίκηση.